Thursday, March 27, 2014

NOSTALGIAC / ATWOOD MAGAZINE


Nostalgiac is my second studio shoot I did EVER. Which means a bit of struggle with the light to manage what I really intended to do. The theme of the magazine was nostalgia, and I immediately had an idea about a shoot I wanted to do ages before. Unfortunately I wanted to do in a location, with natural light passing through a window. Once I knew it was supposed to be shot in studio, I tried to get the light as close as I wanted to, meaning a dark, mysterious, and melancholic way.

//

Nostalgiac est mon second shoot en studio, jamais fait. Ça a donc été un peu compliqué pour gérer la lumière au début, et réussir à faire ce que je voulais. Le thème du magazine était la nostalgie, et j'avais déjà en tête une histoire que j'aurais aimé réaliser, mais c'était en intérieur, et avec de la lumière du jour à travers une fenêtre. Quand j'ai su que je shooterais en studio, j'ai du m'adapter avec la lumière, et créer cette ambiance sombre, un peu mystérieuse, et mélancholic qui résume bien l'histoire que je voulais créer.

Find the issue here

Model is Garance Rochoux-Moreau
MUA + hair is Eleonore Mixay
Stylist is Amany Behounna



 





0 comments: